نوشته شده توسط : ketabpich

تعداد صفحات:46
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
پیشگفتار
مفهوم آزادى
آزادى سیاسى در اسلام
موضوع آزادى در اسلام
معناى صحیح آزادى
مفهوم عدالت
ارتباط آزادى با عدالت
عدالت و آزادى در بزهکاران و تبهکاران
آزادى و عدالت
عدالت ادارى
عدالت جزایی
عدالت اقتصادى
عدالت در قضاوت
عدالت در کارگزاران اسلام
ارتباط عدالت اجتماعى با آزادى
نتیجه بررسى
پى نوشت‏ ها

پیشگفتار:
در نگاه نخستین به مفاهیم آزادى و عدالت، ارتباط و هماهنگى خاصى میان این دو مفهوم نمی یابیم و آن چه را از این دو مفهوم دریافت می کنیم دو گانگى و تا حدى بیگانگى است.
اما پس از بررسى این دو حقیقت و دریافت واقعیت آن ها، هیچ گونه بیگانگى را در این دو مفهوم درک نمی کنیم و درمی یابیم که وابستگى میان آن ها به اندازه‏اى است که هر کدام با نبود دیگرى، تحقق نیافته و به وجود نمی آید; آزادى از عدالت‏ سرچشمه میگیرد و عدالت در پناه آزادى اجرا میگردد و در نتیجه، پیدایش یکى از آن ها بدون دیگرى امکان ندارد. تلاش ما در این مقاله، روشنگرى حقیقت این دو مفهوم از دیدگاه امام خمینى و بیان ارتباط و وابستگى میان آن ها در اندیشه والاى بزرگ ترین مجرى عدالت و سخت کوش ترین آزادى خواه و آزادى بخش معاصر بنیان گذار جمهورى اسلامى امام راحل است که در گفتار و کردار خود، این دو مفهوم را روشن کرده و با تلاشى همه جانبه، خواهان اجرا و پیاده ساختن آن ها در جامعه اسلامى بود و روشن است که سخن ما، در روشنگرى مفهوم سیاسى آزادى و عدالت است، نه مفهوم کلامى و فلسفى و دیگر مفاهیم آن ها.

 





:: برچسب‌ها: آزادى, آزادى سياسى, اسلام, امام خمينى, انديشه, بزهكاران, تبهكاران, دانلود پروژه, عدالت, عدالت اجتماعى, عدالت ادارى, عدالت اقتصادى, عدالت جزايی ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: